Alleen in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu Alleen in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Alleen in Auckland

Door: Lore Hoogenboom

Blijf op de hoogte en volg Lore

07 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

De tweede week hebben we weer veel dingen gedaan. Na Taupo vertrokken we naar Rotorua, hier is veel vulkanische activiteit waarbij zwavel gevormd wordt, het hele stadje stinkt dus naar rotte eieren! In ons hotel hebben we 's avonds genoten van de Maori's (orspronkelijke bewoners), maar dit bleek uiteindelijk allemaal een beetje nep te zijn. We zouden een traditionele hangi maaltijd krijgen, maar dit bleek gewoon een buffet te zijn. Daarna kregen we een leuk optreden van Maori's. Ook kwamen er nog twee bussen aziaten (dus 100!) erbij, dus dit was heel gezellig..

De dag erna zouden we gaan zwemmen met dolfijnen, maar helaas was het te slecht weer.. Dit was wel een teleurstelling. De dag erna was het weer beter, maar de zee was nog ruig. Wel gingen we met de boot naar het prachtige White Island (dit is een actieve vulkaan). Dit hadden we misschien beter niet kunnen doen, want de hele boot was heel erg zeeziek geworden.

Hierna zijn we 4 dagen in Whitianga gegaan, hier hebben we veel gedaan. We zijn wezen kayakken, hebben een sieraad uit bot gemaakt en zijn naar hot water beach geweest. Op hot water beach is een heet water bron op het strand waar iedereen een kuil graaft en dan in het warme water gaat zitten. Dit is een beetje zoals de Duitsers in Nederland doen, alleen dan doet iedereen het.

Hierna zijn we weer terug naar Auckland gereden. Hier zijn we voor de laatste avond uit eten gegaan en de volgende morgen vroeg zijn mijn ouders en mijn zus terug gevlogen naar Nederland. Ik ben hier nog 2 dagen in Aucklank gebleven en heb vooral gechilt. Wel was er gisteravond een zwerver (gelukkig wel een vrouw) bij mij op de kamer in het hostel gekomen. Ze had alleen een boodschappentas bij zich! Dat was een beetje raar.. Maar gelukkig was ze wel aardig.

Morgen vlieg ik naar Melbourne en begint mijn Australische avontuur!!

Liefs,
Lore

• 07 Januari 2013 - 10:14

Elsbeth:

Wat leuk!! Veel plezier :D

• 08 Januari 2013 - 08:18

Karin:

Supervet Lore! En nu Australië! Kan je nu al die dingen doen die niet voor je ouders ogen bestemd zijn :D