West coast! - Reisverslag uit Albany, Australië van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu West coast! - Reisverslag uit Albany, Australië van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu

West coast!

Door: Lore Hoogenboom

Blijf op de hoogte en volg Lore

17 Februari 2013 | Australië, Albany

In de laatste dagen van mijn roadtrip zijn we van Byron bay, via Surfers Paradise naar Brisbane gereden. Hier heb ik een nacht geslapen en vervolgens ging ik met de bus naar Rainbow beach. Dit was een belachelijk klein plaatsje, waar 3 hostels naast elkaar zaten en verder was er niets! Maar vanaf hier gingen alle trips naar Fraser Island. Na een nacht in Rainbow beach te hebben doorgebracht gingen we met ongeveer 30 man in 4 jeeps richting Fraser Island.

Fraser Island is een enorm groot zand-eiland met prachtige zoet water meren met witte stranden en er was ook regenwoud. Het was echt super mooi en de groep waarmee ik was was erg gezellig! Overdag gingen we vooral naar meren toe en daar dan op het strand chillen en soms wat sightseeing doen en 's avonds verbleven we in een tenten kamp waar het erg gezellig was. Met je auto was je een soort groepje waarmee je eten deelde en samen kookte. Aan het begin kreeg je een grote doos met eten en je moest maar kijken hoe je dat verdeelde over de drie dagen. Verder was er geen stroom en ook geen bereik met je mobiele telefoon. Er waren geen douches en geen WC-papier op de WC.. Ook waren er Dingo's (een soort wilde honden) waar je voor op moest passen. Je mocht nooit in je eentje rondlopen, want dan zouden ze je kunnen aanvallen. Gelukkig was er om ons kamp een Dingo hek waardoor ze niet bij onze tenten liepen. Het was een super leuke en indrukwekkende ervaring!

Na Fraser Island sliep ik weer een nachtje in Rainbow beach en daarna ging ik met de bus naar Brisbane, waarna ik met het vliegtuig naar Perth vloog. Hier ging ik Mans opzoeken! Het was heel leuk om hem na zo'n lange tijd weer te zien! Ook was het leuk om zijn huis te zien en zijn werk en de mensen waarmee hij woont en werkt. Ze zijn allemaal heel aardig!

Maandag gingen Mans en ik op roadtrip! We hebben een auto met achterin een tweepersoons matras en daaronder al onze spullen, het is echt een super fijne auto! We zijn in Perth begonnen en via de kust naar het zuiden gegaan. We hebben vooral veel wijn geproefd in de Margaret river valley, prachtige grotten gezien en natuurlijk naar prachtige stranden geweest! Ook hebben we een enorme boom beklommen (de gloucester tree). Deze boom was 60 meter hoog en je moest via een soort trappetje van stalen pinnen naar boven klimmen, ongezekerd, super eng!! Gekke Australiërs... Daarna hebben we nog een tree top walk gedaan en nu zijn we in Albany. Hierna gaan we nog naar Esperance waarna we via het binnenland weer terug gaan naar Perth!

Liefs Lore (en Mans)

• 17 Februari 2013 - 11:46

Linde:

Klinkt goed! En super leuk dat je nu met Mans bent, veel plezier samen! :D xx

• 17 Februari 2013 - 13:18

Jente:

Leeeeeuk Lore, klinkt supertof allemaal! Gzellig met Mans nu, veel plezier samen :D xx

• 17 Februari 2013 - 13:37

Karin:

Nice lore! klinkt goed allemaal!! Geniet nog van je tijd met mans! Tot snel in NL :) x

• 17 Februari 2013 - 22:16

Fieke:

Klinkt super leuk! Lekker weer met Mans :)