Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Lore Hoogenboom

Blijf op de hoogte en volg Lore

15 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Nadat ik geland was ging ik opzoek naar mijn hostel, die was makkelijk te vinden. Alleen moest ik nog een paar uur wachten voor ik in mijn kamer kon. Dus ik ben even de stad in gegaan en heb daar een Australische sim-kaart gekocht (mijn nummer is +61457430075). Overdag had ik niet zoveel aanspraak, dus dat vond ik heel jammer. Toen besloot ik om veel tripjes te boeken en ben ik een dag naar Philips Island geweest om pinguins te kijken (die waren zoooo schattig), hierbij zijn we ook langs een soort wildlife-park gereden waarbij ik walibi's (kleine kangoeroes) heb geaaid en verder nog koala's, dingos, wombats, emus en tasmanian devils (die trouwens totaal niet op die van de Loney Tones lijken, maar meer op een varken ofzo) gezien. Ook ben ik op een 3 daagse surftrip (ging heel goed!) geweest waarbij ik ook de Great Ocean Road heb gezien (was prachtig). Hierbij heb ik veel mensen ontmoet en met een nederlands meisje ben ik van plan om verder te gaan reizen naar Sydney eind deze week.

Verder doe ik een beetje aan sight-seeing in Melbroune, er is hier veel te zien en ik heb nog lang niet alles gezien!! Ook is hier nu de Australian Open begonnen, dit is echt een enorm event hier. Zelfs mijn hostel is 4 dollar duurder geworden... Ik ben even wezen kijken en het ziet er allemaal wel cool uit, alleen weet ik zelf niets van tennis..

Het hostel waar ik verblijf is prima! Er is gratis ontbijt, een rooftop waar je op kan chillen, een bioscoop, een bar en nog veel meer! Ik slaap met 16 meisjes op een kamer, maar gelukkig valt de overlast mee en heb ik veel aanspraak. Ook ligt het hostel in het centrum, vlak bij de Queen Victorian Market. Dit is een enorme markt (6 hallen groot ofzo) met alles wat je maar kan bedenken! Het is dus heerlijk om hier overheen te slenteren. Ik kan op internet op een computer in de bibliotheek, dus dat is heel fijn. Helaas kan ik hier natuurlijk niet gaan zitten skypen.. Het weer hier is heerlijk! Het is niet zo heet (meestal ongeveer 27 graden) en af en toe zijn er ook wolken wat het wat dragelijker maakt. Wat wel heel raar is dat in een paar minuten het weer helemaal kan omslaan. Het ene moment lijkt het zomer (warm en veel zon) en het andere winter (koud en regen). Dit is soms best lastig, want je moet dus overal op voorbereid zijn!

Het is hier dus heel leuk! En eind deze week vertrek ik naar Sydney, ik ben benieuwd wat ik daar allemaal ga beleven..

Liefs,
Lore

  • 15 Januari 2013 - 09:02

    Martin Hoogenboom:

    Wat ontzettend leuk weer wat van je te horen. Ik word er helemaal jaloers van!!! Stom dat er nieman met je praat; ze weten niet wat ze missen. Gelukkig heb je een reisgenoot gevonden. Veel plezier. We zouden je graag een keer bellen. Wat kost het jou als we je bellen???? We hebben trouwens nu ook Skyp!! Van de week al geoefend met Lotte.


  • 15 Januari 2013 - 09:07

    Mirjam:

    Hey Lore,
    Goed idee om dit aan ons te laten weten. Kunnen we toch een beetje meekijken en meeleven.
    we zijn iedere keer zo benieuwd. en wat heb je al veel gedaan en veel dieren gezien. leuk!!!
    Gezellig dat er iemand mee reist. en dat surfen is super. je wordt al een echte australische.
    Hier kunnen we bijna schaatsen. Vanmorgen zat het hele verkeer vast vanwege de sneeuw dus hier is het echt winterweer.
    Nou meisje , ik ga iets met mijn weinige leerlingen doen.
    groetjes mama

  • 15 Januari 2013 - 11:14

    Fieke:

    Lore!!! Klinkt vet!! De foto's zien er in ieder geval super uit! XXX

  • 15 Januari 2013 - 12:20

    Linde:

    Leuke dingen doe je daar! :) En fijn dat je een reismaatje hebt gevonden!
    Ik heb vandaag mn duikcertificaat gehaald en het was echt heel leuk! Dus als je de kans krijgt zou ik zeker gaan duiken! xxx

  • 15 Januari 2013 - 17:14

    Jente:

    Klinkt tof Lore, superleuk ook dat je 'n reisbuddy hebt gevonden :D!! Enjoy, ben heel benieuwd naar de rest van je tripje! X

  • 18 Januari 2013 - 14:58

    Elsbeth:

    Loryyy, oh wat klinkt dat allemaal gaaf! En die beesten haha, ik heb emoes weleens op een filmpje gezien. Volgens mij zijn die beesten supergrappig om in het echt te zien :D Wat een heerlijk weer heb je trouwens, hier is het nu -5 overdag en er ligt nog steeds overal sneeuw... Nou veel plezier nog, ook met je toekomstige reismaatje :) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lore

Actief sinds 20 Dec. 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 7845

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 10 Augustus 2015

Op stage in Peru

21 December 2012 - 02 Maart 2013

Naar de andere kant van de wereld!

Landen bezocht: