De eerste week.. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu De eerste week.. - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu

De eerste week..

Door: Lore

Blijf op de hoogte en volg Lore

29 December 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Na een lange reis (30 uur!!) zijn mijn ouders, mijn zus en ik eindelijk aangekomen in Auckland, Nieuw-Zeeland. We kwamen 's morgens om 8 uur aan en moesten dus zo lang mogelijk rekken voor we weer naar bed konden om een beetje in het goede ritme te komen. Uiteindelijk konden we het tot 6 uur 's avonds rekken en zijn we uit geput in slaap gevallen.

De volgende dag waren we vertrokken om in Waitomo prachtige grotten te zien met daarin duizenden gloeiwormen. Ook hebben we in Waitomo een bush-walk gemaakt die over kiezelpaadjes en door grotten ging. Dit was tijdens eerste kerstdag, dus 's avonds zijn we uit eten geweest als kerstdiner. Het viel ons hier op dat alle kiwi's (mensen uit Nieuw-Zeeland) in korte broek en T-shirt waren! Terwijl het bij ons normaal is om je netjes aan te kleden voor kerstdiner.

We vervolgde onze reis naar de volkaan Tongurira die een maand geleden nog uitgebarsten was. We wilde deze vulkaan beklimmen en dan aan de andere kant weer naar beneden gaan, maar daar was nog veel "verse" lava waarvan giftige dampen kwamen en dus was dit niet mogelijk. Wel zijn we heen en weer naar de top geweest, hier hebben we 8 uur over gedaan! Helaas zat het weer niet zo mee en waren we drijfnat toen we weer bij de auto terug kwamen.

Vervolgens gingen we naar Taupo. Hier hebben we lekker uitgerust een in warm water pool die zo uit een vulkaan kwam!! Wel heb ik mij ook nog even aan een bungee-jump van 47 meter boven de prachtig blauwe Waikato River gewaagd (waar ik met mijn hele lichaam in gedipt werd). Het was heeel eng, maar ook gewoon echt super!!

Ondertussen viel het ons op dat je een van de nationale symbolen, de kiwi (het diertje dan), kan vergelijken met de klompen in Nederland. Het hoort bij het land, maar je ziet ze bijna nooit! Ook lijkt het of er meer koeien zijn dan schapen, die trouwens allemaal heel raar dicht op elkaar staan. Ook zeggen de Nieuw-Zeelanders op alles: "No worries". Wat wel grappig is.

Het is hier dus heel leuk en we doen veel leuke dingen! Het weer viel de eerste dagen een klein beetje tegen, maar het is warm en vandaag scheen de zon lekker =) Helaas kan ik hier geen foto's uploaden, dus deze volgen nog!!

Liefs,
Lore

• 29 December 2012 - 14:34

Nadine:

Waaah je hebt ge-bungeejumped! Super stoer!!

• 06 Januari 2013 - 05:42

Linde:

Klinkt echt super! Leuke fotos ook op facebook. Nu ben je alleen toch? Spannend! Heel veel plezier en we houden elkaar op de hoogte. :) xxx