Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Lore Hoogenboom

Blijf op de hoogte en volg Lore

12 Februari 2015 | Peru, Lima

u ik een paar weken in Lima ben ben ik al aardig gewent hier en ik zit al wel in het ritme van hier. Het vele werken valt mee, alleen op zaterdag werken vind ik echt verschrikkelijk. Gelukkig is het maar 4 uurtjes smorgens, maar ik heb al gemerkt dat dit niet de productiefste uren zijn van iedereen :p

Afgelopen weekend had ik een leuk weekend gehad, helaas had ik het weekend daarvoor voedselvergiftiging te pakken. En niet eens door het gekke peruaanse eten van hier, maar door de burgerking... Dat viel dus wel tegen! Op maandag ziek thuis gebleven, maar daar had ik dinsdag geen zin in, dus toch naar Gloria gegaan, gelukkig was ik woensdag weer beter!

Dit weekend was erg leuk. Het was pisco sour weekend hier in Lima. Het leek een beetje op bokbierfestivals, maar dan voor pisco sour. In veel verschillende plaatsen/parken in de stad stonden kraampjes met pisco destileerders die hun pisco aanboden. En daarnaast ook nog kraampjes met eten, vooral veel vlees! Op vrijdagavond zijn we hier gaan kijken en hebben wat pisco gedronken, daarna hebben we de avond goed afgesloten met wat karaoke! Dit is hier erg populair en iedereen neemt het heel erg serieus, ze willen echt heel mooi en zuiver zingen met veel passie. Niet het dronken geschreeuw als bij karaoke in Nederland :p
Toen op zaterdag moest ik weer werken, behoorlijk brak dus, gelukkig was het maar 4 uur! ´s middags even bijgeslapen want ´s avonds ging ik met Wimar en zijn vrienden (dezelfde als van de bbq) uit naar een beachclub. Dit was een vrij normale beachclub, aan het begin werd en zelfs gewone muziek gedraaid! Dit duurde niet lang en al snel werd het weer salsa en reggaeton. We zouden daarna in een huis bij het strand gaan slapen, alleen deze bleek er toch maar niet te zijn. Toen hebben sommige in de auto geslapen en ik ben met wat andere op het strand gaat slapen, het zand lag heerlijk :p Toen we wakker werden bleek een van de meisjes die in de auto sliep te zijn beroofd terwijl ze lag te slapen, dit was dus wel even schrikken en toen moesten ze even alles blokkeren, waarna we gingen ontbijten en naar een ander strand reden. Hier hebben we lekker gezwommen in de zee, met leuke hoge golven! En daarna nog even geslapen op het strand. Toen ik zondagmiddag thuis kwam was ik kapot en vroeg gaan slapen en gister begon de week weer!

Op stage gaat het opzich ook wel goed, ik weet nog veel dingen niet dus heb nog veel hulp van iedereen nodig. Dat vind ik wel lastig, want iedereen is erg druk hier. Er werken ook maar weinig mensen op de R&D en er moet veel gebeuren. Bijna iedereen moet vaak overwerken, soms wel tot 11 uur (en dan de volgende dag weer om half 8 beginnen)! Ik voel me dus soms wel bezwaard om telkens hulp van mensen te moeten vragen. Ik hoop dat ik na deze week alles ongeveer zelf kan, dat zou een stuk makkelijker zijn!

Ik ben dus al best wel gewent, ik kan nu makkelijk met de combies (het openbaar vervoer), want ik snap nu hoe ze werken en daarnaast gaat mijn spaans vooruit. Ik kan al best veel verstaan, maar durf nog niet zo goed te praten. Hoop dat dit snel beter gaat, want dat zal alles wel een stuk makkelijker maken! Ik kwam bijv. gister uit de supermarkt en toen sprak iemand in een soort uniform mij aan. Ik dacht dat hij in mijn tas wilde kijken (dat is best gebruikelijk hier, ivm veel diefstal), maar hij bood een taxi aan!! Haha dat was dus wel een gek misverstand en ik heb wel vaker dat soort dingen, dus het zou makkelijker zijn als ik gewoon vloeiend spaans zou kunnen :p

Ze vieren hier trouwens geen carnaval =( Heel veel plezier allemaal dit weekend!!!
Oh! Ik heb trouwens nogsteeds geen fotos op facebook gezet, zal het snel doen ;)

Liefs,
Lore

  • 20 Februari 2015 - 09:18

    Mirjam:

    ha lore leuk om zo zo ook mee te lezen
    liefs mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lore

Actief sinds 20 Dec. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 7827

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 10 Augustus 2015

Op stage in Peru

21 December 2012 - 02 Maart 2013

Naar de andere kant van de wereld!

Landen bezocht: