Winter in Peru, nacht bbq en op vakantie!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu Winter in Peru, nacht bbq en op vakantie!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Winter in Peru, nacht bbq en op vakantie!!

Door: Lore Hoogenboom

Blijf op de hoogte en volg Lore

20 Mei 2015 | Peru, Lima

Ondertussen is hier de zomer voorbij en is de winter begonnen, tenminste ik heb niet echt het idee dat er een overgang was geweest. De ene week was het mega heet en zonnig, terwijl het deze week best koud is snachts! Winter hier betekend dat het overdag nog wel lekker is, maar snachts koelt het flink af. Ook is er een soort vreemde mist in de stad, het lijkt meer op een wolk die te laag hangt. Als je erdoorheenloopt word je ook een beetje nat. Erg raar om te zien en men zegt dat deze ´mist´ hier de hele winter hangt, lijkt mij erg deprimerend!

Toen het nog zomer was ben ik op zaterdagavond bij iemand gaan bbqen. We hadden afgesproken om savonds bij iemand te bbqen en wat te drinken. Dus ik nam aan dat het bbqen ook avondeten zou zijn, maar wat blijkt.. Spreken we pas om 11 uur savonds af! Dus ik daarheen en ik dacht dat we gewoon niet meer gingen bbqen, maar alleen chillen/wat drinken. Maar toen ik aankwam gingen we de bbq aansteken, deze was om ong 1 uur snachts aan en warm. Dus toen ging het vlees erop (ook hele paprika's trouwens haha)! Uiteindelijk hebben we van 1 tot ong 3 gebbqed en toen nog even wat gedronken en ging iedereen weer naar huis :p Ze vertelde mij dat dit heel normaal was hier en eigenlijk is het ook wel een goed idee! Misschien ook iets voor in NL, ipv chips, borrelnootjes en bittergarnituur ;)

Ook zijn mijn ouders op bezoek geweest hier! Ze waren hier 3 weken en ik ben met ze op vakantie geweest. Super chil om vakantie te hebben en niet te werken =D Eerst gingen we naar Cusco, daar zouden we de Lares trekking naar Machu Picchu lopen, maar helaas kreeg mama last van hoogte ziekte. Gelukkig konden we deze trekking omzetten in een minder hoge trekking en zijn we via de Inca Jungle Trail naar Machu Picchu gegaan.
Het begon hierbij met mountainbiken, daarna 2 dagen wandelen door een dal en langs het treinspoor. Om vervolgens in Aguas Calientes aan te komen en vanaf daar naar Machu Picchu te gaan. Het was heel mooi en we hebben zelfs de zon zien opkomen. Vervolgens gingen we terug naar Cusco en vanaf daar naar het regenwoud in natuurpark Tambopata aan de Amazone rivier Madre de Dios. Hier hebben we veel regen gehad, maar gelukkig ook heel veel leuke dieren gezien! Kaaimannen, veel soorten aapjes, papegaaien, parkieten, capibaras en nog veel meer.
Daarna namen we de nachtbus (volgens mijn ouders hun dieptepunt van de reis) naar Puno, waar we het Titicacameer hebben bezocht. Hier wonen mensen op floating islands, dat was erg leuk om te zien, maar wel mega toeristisch!
Vervolgens gingen we naar de Colca Canyon, hier vliegen mega grote condors, dit was heel indrukwekkend om te zien! Daarna was het tijd om naar Arequipa te gaan en vervolgens terug naar Lima. In Arequipa waren trouwens demonstraties bezig, die vrij gewelddadig waren en we konden bijna niet naar het vliegveld komen. Via de achteruitgang van het hotel konden we toch nog vertrekken en konden we terug naar Lima vliegen. Ik moest daarna weer werken en mijn ouders zijn nog naar Paracas geweest (waar ik met Pasen was geweest). Toen zij terug waren in Lima heb ik ze nog een rondleiding door de fabriek gegeven en was het alweer tijd voor hun om terug te gaan naar Nederland!

Op stage gaat het goed, maar het was mega druk. Moest pas naast zaterdag ook op zondag werken en dan werk je opeens 14 dagen aan een stuk door, toch wel lang. Daarnaast maakte ik de afgelopen week ook vaak dagen van 12 uur (normaal maar 10), dus dat was best zwaar. Dit komt vooral omdat ze hier niet kunnen plannen en alles dus steeds uitloopt :p Vaak is de productie gewoon een dag later klaar dan gepland! Soms snap ik niet zo goed hoe zo´n mega bedrijf kan werken zonder een strakke planning :p Nu ben ik bijna klaar met mijn stage en dus vooral bezig met het schrijven van mijn verslag, dus weer gewone tijden!

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lore

Actief sinds 20 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1208
Totaal aantal bezoekers 7831

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 10 Augustus 2015

Op stage in Peru

21 December 2012 - 02 Maart 2013

Naar de andere kant van de wereld!

Landen bezocht: