Regen in Lima en Paasweekend - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu Regen in Lima en Paasweekend - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Regen in Lima en Paasweekend

Door: Lore Hoogenboom

Blijf op de hoogte en volg Lore

07 April 2015 | Peru, Huacachina

Blijkbaar regent het hier nooit. Toen het een dag wel regende was iedereen daarvan erg onder de indruk. De regen was eigenlijk maar een paar druppels, je werd niet super nat ofzo. Mensen waren erg verwonderd en genoten zichtbaar van de regen. Ipv te schuilen gingen ze naar buiten om te regen te voelen. Toen het hard (¨normale¨ regen in NL) ging regenen durfden de mensen alleen niet meer naar buiten, want dan zouden ze toch wel heel erg nat worden! Haha. Daarnaast hebben ze niet echt een systeem dat de regen weg kan, bijv. Putten. Dus alle regen bleef gewoon op het gras/de weg liggen tot de volgende dag. Aangezien het hier verder erg stoffig is werd dat dus één grote modderpoel :p Het was gewoon gek om te zien dat mensen zo onder de indruk kunnen zijn van regen! :p

Verder was ik nog wezen stappen. Eerst naar een bar met Belgische biertjes geweest, natuurlijk super duur, dus maar bij de Peruaanse biertjes gebleven :p Daarna naar een club waar echt een enorme Buddha was, deze was zeer prominent aanwezig en zag er gek uit :p Ook was het dak open en die dag regende het toevallig ook. Iedereen genoot ervan om in de regen te staan! Ik vond het minder chil, maar gelukkig ging later het dak dicht :p

Die zondag daarop ben ik naar een park met allemaal fonteinen geweest. Toen we aankwamen was het nog licht en hebben we vooral met de fontijnen gespeeld waar je doorheen kon rennen. Je had een tunnel van water en ook een soort fontein die je ook in de koopgoot hebt, maar dan mega groot. Haha. Toen het donker werd waren alle fontein (er waren er zo´n 15) verlicht met mooie lampen en speelde er muziek. Wel mooi om te zien. Ook was er een optreden van een plaatselijke rockband, niet super goed, maar leuk dat het geen salsa was :p

Op een andere zaterdag was ik ook uit geweest. Dit was naar een winkelcentrum! Dat was dus super gek, want je ging het winkelcentrum in maar alle winkels waren dicht. 2 roltrappen naar boven en opeens waren er allemaal kleine discotheekjes en 1 hele grote. Tussen de dichte winkels in dus! We waren naar een discotheek met ´normale´ muziek, dus dat vond ik wel chil! Daarna gingen we nog even bij 1 iemand in de tuin biertjes en pisco drinken met een muziekje, dit was nog erg gezellig! Maar daardoor was het wel laat geworden :p

Afgelopen weekend was het Pasen, waardoor iedereen 4 dagen vrij is (donderdag tm zondag). Reden genoeg dus om een weekendje weg te gaan!! =D We waren naar Huacachina geweest, dit is een oase midden in de woestijn vlakbij de stad Ica. Hier was het super relaxed en chil, zeker vergeleken met een stad als Lima. Hier hebben we een ritje gemaakt door de duinen met een buggy en sandboarding gedaan. Ook zijn we naar een wijngaarde geweest waar ze ook pisco maakte, en natuurlijk ook geproefd ;). Ook zijn we naar Paracas (natuurpark) en de Ballestas eilanden geweest. Hier enorme pelikanen gezien en ook andere vogels (zelfs 2 pinguins!!), en zeeleeuwen (met babies!!) en ook 1 dolfijn!!! Dus die dag was wel echt super leuk =D

Verder zaten we in een super chil hotel met zwembad en een populaire disco ernaast, die tot 7 uur doorging elke dag, dus dan maar feesten, want de muziek was te hard om te slapen :p

Oh! Toen we naar Paracas en de Ballestas eilanden waren geweest bleek op de terugweg onze touroperator illegaal te zijn en werden we door de politie aangehouden bij de rand van het natuurpark. Hij moest ter plekke het busje inleveren en wij bleven daar, gelukkig hield hij een bus aan, gaf wat geld aan de buschauffeur en konden we meerijden naar Ica! We waren nog naar het bureau van de touroperator geweest en kregen zelfs een beetje geld terug. Dat hebben we dus besteed aan bier en cocktails voor die avond :p

Het was dus een super chil weekend en vooral lekker om weg te zijn uit het drukke Lima ;) Nu nog ongeveer 3 weken stage voor mijn ouders komen en gaan we op reis! =D