Eerste dagen in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Lore Hoogenboom - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Lima

Door: Lore Hoogenboom

Blijf op de hoogte en volg Lore

19 Januari 2015 | Peru, Lima

Nu ik hier een paar dagen ben dacht ik toch dat het wel leuk was om af en toe iets van mij te laten horen, dus heb ik mijn waarbenjij.nu account weer opgezocht!

Afgelopen vrijdagochtend vroeg was ik na een lange vlucht in Lima aangekomen. Hier stond een taxichauffeur van het bedrijf op mij te wachten om mij naar het appartement te brengen (mijn adres is: Av. Julio Bayletti 430, San Borja, Lima). Daar stond een vrouw (die ook in het huis woont) op mij te wachten en liet mij mijn kamer zien. De kamer is best groot en ik heb mijn eigen badkamer en een dakterras (van ong 5 m2 en omringt met meer dan 2 meter hoge muren!). Daarna werd ik gebeld wanneer ik wilde beginnen met werken en of ik misschien zin had om te komen lunchen. Dus ben ik onder de douche gesprongen en werd ik opgehaald met de taxi om naar de fabriek te gaan. Bij de fabriek kreeg ik een rondleiding en gingen we lunchen met het team van R&D. ´s avonds zijn we bij een soort winkelcentrum bij mij in de buurt gaan eten en daarna ging ik eigenlijk gelijk slapen, ik was kapot!

Het bedrijf waar ik stage loop (Gloria) is een enorm zuivelbedrijf, ze maken hier allerlei producten. Melk, geondenseerde melk, kaas, boter, soyamelk, vruchtensappen, water (in flessen), en nog veel meer! Daarnaast maken ze ook alle verpakkingen zelf (dus de flessen, blikjes, pakken, etc.). Ze werken hier een stuk meer dan in Nederland, namelijk 48 uur in de week! Dit betekend dat we ook op zaterdagochtend moeten werken. Ik ga met de bus naar het werk (een soort touringcar van het bedrijf, ze hebben er ong 10), de bushalte is ong 15 minuten lopen vanaf mijn huis. De bus vertrekt smorgens om half 7 en smiddags gaat de bus om half 6 weer terug, het zijn dus lange dagen!

Op het werk zelf moet ik lelijke werkkleding aan, helemaal wit inclusief pet. Op de R&D werken maar 8 mensen en nog wat mensen in het lab, dit is dus best klein voor zo´n groot bedrijf! Ik heb leuke collegas, ze zijn allemaal rond de 30 (denk ik). Ze doen hier trouwens niet aan koffiepauzes, maar we lunchen warm in de kantine met z,n allen (hoewel dit maar max 45 min duurt!). Dit is erg gezellig! Mijn collegas kunnen Engels, maar mijn baas niet, dit is dus soms een beetje gek.

Na zaterdagochtend weer gewerkt te hebben ging ik met 2 collegas lunchen in een restaurantje, ik heb daar ceviche op (rauw vis gerecht van Peru). Dit was erg lekker! Daarna heb ik een SIMkaart gekocht (mijn nummer is: +51971823279) en gingen we naar het strand. Hier hebben we Pisco Sour (soort cocktail) gedronken en savonds gingen we ook uit. Dit was denk vrij hilarisch, want ze dansen hier alleen salsa (en dingen die op salsa lijken) en dat kan ik natuurlijk totaal niet. Daarnaast ben ik ook nog erg lang en wit, dus ik denk dat het er niet uit zag! Maar het was wel erg gezellig!

Zondag had ik eindelijk tijd om mijn spullen uit te pakken en heb ik ook meer mensen uit mijn huis ontmoet. Er wonen naast die vrouw nog 2 mannen, al deze mensen zijn denk ik ong 30. De mannen kunnen ook Engels en zijn erg aardig!

Het is hier trouwens erg lekker weer! Elke dag zo´n 26 graden en een lekker zonnetje! Ik hoop dat ik naast al mijn gewerk nog tijd heb om hiervan te genieten ;)

Liefs,
Lore

  • 20 Januari 2015 - 14:08

    Martin Hoogenboom:

    Een leuk verslag. Nu hebben we je telefoonnummer ook. Kunnen we app'en??

  • 20 Januari 2015 - 14:54

    Lore Hoogenboom:

    Ik ben nog niet zover dat ik internet op mijn telefoon heb! Maar daar ga ik vanmiddag even naar kijken =) Als ik internet heb kan ik ook weer appen!

Tags: Peru, Lima, Gloria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lore

Actief sinds 20 Dec. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 7799

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 10 Augustus 2015

Op stage in Peru

21 December 2012 - 02 Maart 2013

Naar de andere kant van de wereld!

Landen bezocht: